Maisa-asiakasportaali täyttää 6 vuotta

14.3.2025 TiedoteMaisa

Tänään juhlistamme Apotin Maisa-asiakasportaalia, joka on jo 6-vuotias eli oppivassa esikouluiässä!

Maisa tarjoaa käyttäjilleen helpon ja turvallisen tavan hoitaa sosiaali- ja terveydenhuollon asioita missä ja milloin vain. Tällä hetkellä palvelulla on jo yli 1,3 miljoonaa käyttäjää.

Maisan avulla on mahdollista mm.

  • viestitellä sote-ammattilaisten kanssa
  • tarkastella tutkimustuloksia
  • varata ja peruuttaa aikoja
  • osallistua etävastaanotoille
  • tehdä hakemuksia sosiaalihuollon palveluihin
  • asioida läheisen puolesta.

Tuotepäällikkö Tanja Korteniemi Apotista on iloinen, että Maisa on tavoittanut suuren osan pääkaupunkiseudun sosiaali- ja terveydenhuollon palveluiden käyttäjistä.

– Tällä hetkellä yksi ajankohtaisista Maisa-teemoista on se, että mahdollisimman moni voisi valita Maisan viestintäkanavakseen sote-asioinnissa hitaan, kalliin ja epäekologisen paperipostin sijaan. Tätä kohti ollaan menossa pikkuhiljaa, kuusivuotiaalle sopivankokoisin askelin, Korteniemi kertoo.

Maisa on käytössä HUS-yhtymän, Helsingin kaupungin, Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen sekä Kauniaisten sosiaali- ja terveyspalveluissa. Palvelua kehitetään jatkuvasti käyttäjiltä saadun palautteen perusteella, yhteistyössä Maisaa käyttävien organisaatioiden kanssa.

Assi Rinnetmäki

Työpöydällä ensisijaisesti ulkoista ja asiakasviestintää. Sote-alan viestintä erityisen lähellä sydäntä.
Innostuu helposti ja rakastaa talviuintia, laulamista ja kirjoja.

Tilaa Apotin uutiskirje